Rafty

Ostatní - 08.08.2015 18:00 - 18:00

Vltava

Tato akce se již konala

Ano, přijdu (1): Réza

Ne, nepřijdu (0): --

Sraz v 18.00 v kempu Nové Spolí

Adresa:

Nové Spolí
381 01 Český Krumlov

web : http://www.kempkrumlov.cz/

Tato akce je free. Kdo se bude chtít připojit není problém .

5. 8. Sraz v 18.00 kemp Nové Spolí

6.8. Sjíždí se Z Nového Spolí do Zlaté Koruny cca 17 Km 5 hod

7.8. Sjíždí se z Rožmberka do Nového Spolí cca 23 km 6 hod

8.8. Sjíždí se Z Nového Spolí do Zlaté Koruny cca 17 km 5 hod

Nic náročného.

POPIS jednotlivých tras :

NOVÉ SPOLÍ (ČESKÝ KRUMLOV)
 

Mapa:
Nové Spolí (Český Krumlov) – Zlatá koruna

Po stojaté vodě se z tábořiště dostáváme k blízkému jezu Na Rechlích (ř. km 284,9) pod dřevěným krytým pěším mostem. Jez má u pravého břehu trvale zavřenou propust, kterou můžeme lodě za nižšího stavu vody opatrně spouštět, ale pouze v případě, kdy se pod vysokou zábranou netvoří vodní válec. Přímou jízdu přes jez znesnadňuje malé množství vody tekoucí přes korunu jezu a vysoký skok na konci spádové desky s larsenovou konstrukcí. Lodě můžeme za nižšího stavu rovněž přetáhnout po hrázi jezu u levého břehu, kde přes jez proudí nejméně vody. Přenášení je možné pouze vpravo.

Za mírným ohybem řeky podjíždíme silniční most a typický šum vody věstí další jez U Liry na ř. km 284,05.

Po chvíli zvolna podplouváme pod dalším mostem a po 500 metrech nám proslulá vodácká krčma "Rumyší díra" na pravém břehu připomíná úzkou soutěsku tzv. Myší díru, která protíná oblouk řeky, kolem historického centra města. Lodě můžeme v tomto místě přenést asi 70 m na protější stranu soutěsky a tím se vyhneme překonávání dalších dvou jezů. Pokud tuto pro mnoho vodáků vítanou zkratku vynecháme, čeká nás další jez na ř. km 283,0 zvaný Mrázkův mlýn nebo Beneš. Úzká sportovní retardérová propust u levého břehu je lehce sjízdná. Lodě můžeme případně stejnou cestou spouštět. Přenášení je možné pouze po betonovém přechodu u levého břehu.

Jez u Jelení lávky pod krumlovským zámkem (ř. km 282,5) sice můžeme sjíždět velkou vorovou propustí vlevo ale musíme počítat s vodním válcem a vlnou v dolní části propusti, kde nedobrovolně topí lodě a v horších případech sebe sama většina vodáků. Zalití otevřené kanoe je téměř stoprocentní. Při sjíždění bychom se měli vyhnout i vyčnívajícím kamenům pod jezem. Lodě lze přenést po levém břehu vedle štěrkové propusti. Kratší přetahování lodí přes betonový blok na mělčinu u pravého břehu, je vzhledem k blízkému náhonu vhodnější pouze za nižšího stavu vody.

Při další plavbě Českým Krumlovem podplouváme "Jelení lávku", překonáme krátkou peřej a za dalším mostem kdy přejíždíme nízký stupeň s peřejí uvidíme vpravo druhý konec již zmiňované soutěsky. U pivovaru Eggenberg nám plavbu Krumlovem opět zpestří krátká peřej a za pěším mostem před mostem silničním přejíždíme sotva znatelný jízek u jatek s propustí vpravo. Před dalším silničním mostem míjíme ústí Polečnice a vzápětí proplouváme krátkou peřejí. Kolem čističky odpadních vod pomalu opouštíme starobylý Český Krumlov. Za dalším silničním mostem se řeka zařezává do hlubokého romantického údolí, kde meandruje velkými oblouky mezi zalesněnými svahy. Mírné peřeje a proudy se střídají s krátkými tišinami. Výhled na vzdálenou krajinu bočními stržemi zpříjemňuje plavbu. Na ř. km 275,9 míjíme vlevo skalnatý výchoz "Sedm špicí", využívaný občas horolezci a po pravé straně tzv. Chabičovické stráně - přírodní lokalitu navrženou k ochraně. Po delším rovném úseku mírně proudící vody vplouváme do krátkých peřejí a kolem louky s občerstvením "Hacienda" se řeka ohýbá doleva a nový silniční most oznamuje blízkost obce Rájov, kde můžeme dokoupit potraviny nebo navštívit místní hostinec.

Za mostem, na místě bývalého brodu, sjíždíme nízký práh, za kterým následuje krátká peřej Informační tabule na levém břehu nás upozorňuje na blízkost CHKO Blanský les, jehož hranice kopíruje levý břeh Vltavy. Koryto Vltavy se po pár záběrech opět rozšiřuje, proud se zpomaluje a my tušíme blízkost dalšího jezu poblíž starobylého kláštera ve Zlaté Koruně. Jez ve Zlaté Koruně na ř. km 269,0 je sjízdný sportovní retardérovou propustí u pravého břehu. Pod jejím vyústění nás však může překvapit větší vlna se zábalákem, kde otevřené lodě mohou nabrat vodu. Stejnou cestou můžeme lodě spustit. Přenášet lze po pravém břehu.

Asi po 400 metrech podplouváme pod dřevěným silničním mostem a vzápětí se vpravo objevuje další tábořiště. V obci si nesmíme nechat ujít návštěvu kláštera případně spojenou s nákupem potravin nebo občerstvením. Po červené značce si můžeme vyjít na vrchol Kletě, vzdálený asi 8 km.

ROŽMBERK - ZÁTOŇ - NOVÉ SPOLÍ
 

Mapy:
Rožmberk nad Vltavou – Zátoň
Zátoň – Nové Spolí (Český Krumlov)

V následujícím úseku Vltavy vplouváme do oblasti s téměř neporušenou přírodou. Řeka postupně obtáčí přes krátké peřeje osadu Studenec o 1,5 km dále obtéká přes táhlé peřeje výběžek s bývalým vodáckým tábořištěm vpravo a na levém břehu po chvíli míjíme strmou stráň se skalními výchozy - Český Jílovec. Po obou březích řeky se táhnou hřebeny Českokrumlovské vrchoviny, břehy lemují zalesněné svahy, které místy ustupují loukám. Řeka se opět v mírných peřejích ostře ohýbá, míjí bývalý letní tábor Tee- pee, samotu Hora a mírným proudem teče kolem přírodního tábořiště na pravém břehu pod osadou Čeřín. Plavbu si můžeme zpestřit posezením u kiosku s občerstvením u řeky naproti tábořišti, v nedaleké restauraci nebo za brodem ve známé vodácké baště U Fíka na okraji osady Branná. Brod, který tvoří v korytě příčný betonový práh je za vyššího stavu vody lehce sjízdný. Zanedlouho se vpravo objevují budovy osady Jístebník, a po dalším kilometru vplouváme do zákrutu, na jehož konci můžeme již z dálky spatřit zátoňský kostel. Ale to se již blížíme dlouhou peřejí ke starému mostu pod osadou Zátoň.

Asi 1 km za mostem v Zátoni vplouváme do mírného ohybu, kde se před novým silničním mostem řeka roztéká dá větší šířky a vytváří četné mělčiny. Zanedlouho se před námi objevuje ostrov, který obeplouváme zleva, míjíme chatovou kolonii, znovu za sebou necháváme ostrova před levým ohybem řeky se blížíme k poměrně dobře vybavenému autokempu "Na Pískárně".

Dále plujeme velkým obloukem kolem strmých zalesněných strání a po zákrutě doleva pádlujeme v dlouhém, přímém úseku kolem zásob dřeva a dlouhého dopravníku, který nás upozorňuje na blížící se papírnu ve Větřní. Dlouhý úsek stojaté vody je předzvěstí velkého jezu na ř. km 288,3 zvaného podle bývalého mlýna - Pečkovský, který sjíždíme pouze dlouhou úzkou sportovní retardérovou propustí v pravé části jezu. Propust má na začátku vtoku skok s menším vodním válcem, o který se může zachytit za nízkého stavu vody záď lodí. Jinak je propust poměrně bezpečná, ale musíme držet loď ve středu propustí. Přenášení vpravo je dlouhé, ale poměrně schůdné. Spouštění lodí propustí komplikuje železná lávka.

Pod jezem podplouváme 3 mosty, vedoucí do papírny, jeden nový most silniční a po necelých dvou kilometrech mírného proudu se za levým ohybem řeky na ř. km 285,35 objevuje další jez Konopa u tzv. "Papouščí skály" poblíž Nového Spolí. Jez překonáváme snadno přímou jízdou bývalou propustí v pravé části jezu, která spíše připomíná krátkou peřej. Abychom se vyhnuli vyčnívajícím kamenům, hlavně u pravého břehu, raději včas zatočíme mírně vlevo. Přesto však musíme být stále na pozoru, abychom neskončili s dírou v lodi, nebo si nedobrovolně nezaplavali. Lodě můžeme přenést po levém, nejlépe však po pravém břehu, spustit vlevo po jezu nebo za malé vody přetáhnout po hrázi na mělčinu vlevo od bývalé propusti. Spouštění lodí propustí znesnadňuje vysoká zeď navigace.

Kolem bývalé malé továrny zvané Otavan zvolna plujeme po mírně tekoucí vodě ke známému tábořišti v Novém Spolí ležícím na pravém břehu. Tohoto místa můžeme výhodně využít i při výpravách za pamětihodnostmi Českého Krumlova nebo při pěší túře na Kleť.

Po stojaté vodě se z tábořiště dostáváme k blízkému jezu Na Rechlích (ř. km 284,9) pod dřevěným krytým pěším mostem. Jez má u pravého břehu trvale zavřenou propust, kterou můžeme lodě za nižšího stavu vody opatrně spouštět, ale pouze v případě, kdy se pod vysokou zábranou netvoří vodní válec. Přímou jízdu přes jez znesnadňuje malé množství vody tekoucí přes korunu jezu a vysoký skok na konci spádové desky s larsenovou konstrukcí. Lodě můžeme za nižšího stavu rovněž přetáhnout po hrázi jezu u levého břehu, kde přes jez proudí nejméně vody. Přenášení je možné pouze vpravo.

 

Diskuze k akci

Přispívat do diskuze mohou jen přihlášení uživatelé.

V diskuzi není zatím žádný příspěvek

Kategorie: hokej - lední

Návštěv: 93888
Dnes: 0
Online: 2

Kalendář akcí

« 08 / 2015 »
Po Út St Čt So Ne
     12
3 4 5 6 7 8 9
101112 131415 16
17 181920 21 22 23
2425 2627 28 2930
31      
Nejbližší akce
Astratex.cz - Svůdné spodní prádlo nejen pro vášnivé večery


Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Astratex.cz - Svůdné spodní prádlo nejen pro vášnivé večery